Pravidla hry pro rok 2020 - online
Obecné
- Hra je určena pro libovolnou věkovou kategorii. Soutěž mladším 15ti let vzhledem k obtížnosti hry nedoporučujeme, ale ani nezakazujeme - podívejte se na úkoly a výsledky starších ročníků hry a zvažte, zda vaše síly na tento druh soutěže stačí.
- Účast ve hře znamená seznámení a souhlas s těmito pravidly.
- Do hry se mohou přihlásit 2 - 5ti členné týmy (člen týmu je starší 10 let, pokud se hry účastní i mladší jedinci, nezapočítávají se do celkového počtu členů).
- Hra začne v sobotu v 10:00, přihlašovací údaje do šifrovací sekce budou registrovaným týmům oznámeny mailem.
- Hra skončí v sobotu o dvanáct hodin později - ve 22:00.
Přihlášení do hry
- Hry se mohou zúčastnit všechny týmy, které včas zaplatí stanovený účastnický poplatek.
- Každý tým, který se chce zúčastnit, nechť se nejprve zaregistruje. (Pokud je registrace dostupná, je zpřístupněno tlačítko "Registrace" v hlavním menu tohoto webu.)
- Termín ukončení registrace je do 12.6. do půlnoci. Po tomto datu už nebudou do hry přijaty žádné týmy.
- Složení týmu je možno měnit až do půlnoci den před začátkem hry (tuto skutečnost nám včas zašlete mailem - napište aktuální složení nebo kdo za koho byl vyměněn, pokud měníte kontaktní mail a kontaktní telefon, také nám to dejte vědět touto cestou).
Úkoly
- Hra je tvořena určitým počtem úkolů, po vyluštění jednoho úkolu se vám zpřístupní další.
- Úkoly obsahují šifry, schémata, nákresy, nápovědy a další informace, které mohou být pro průběh hry důležité.
- Cílem hry je vyluštit všechny úkoly do stanoveného časového limitu.
- V šifrách je použita anglická abeceda (A – Z, bez diakritiky a písmene CH), není-li uvedeno jinak.
- Ve hře bude možnost nápovědy, pokud si nebudete vědět rady s nějakou šifrou, neklesejte na mysli, i tak můžete dojít až do cíle. Bližší info o systému nápověd Vám včas zašleme emailem.
- Po skončení hry musí být tým schopen vysvětlit princip řešení všech šifer.
Co všechno budeš ke hře potřebovat
Tady se dozvíš, co by se vašemu týmu mohlo hodit, aby měl alespoň nějakou šanci dojít do cíle :o)
- jídlo na 12 hodin zátěže, doporučujeme něco sladkého jako poslední záchranu
- alespoň 1 počítač/notebook se zvukem do týmu s možností připojení k internetu
- tužku, propisku
- papíry nebo blok
- pastelky či barevné fixy
- pravítko, kalkulačka
- mobil (minimálně ten, který jste uvedli při registraci)
- mohou se Vám hodit jakékoliv šifrovací pomůcky. Odkazujeme se např. na manuál hry Tmou na následující adrese: http://www.tmou.cz/archiv/manual_tmou nebo http://chlyftym.cz/pomucky/
Co se smí a nesmí
- Během hry je zakázáno radit se s ostatními týmy
- Během hry není dovoleno předávat jakékoli informace o úkolech jiným týmům ani osobám, které se hry neúčastní.
- Tým může získávat během hry informace od osob, zvířat, knih a počítačů, které se hry neúčastní. Tyto informace však mohou být pouze věcné povahy - tím rozumějte encyklopedické vědomosti, které mohou být potřebné pro vyřešení zprávy. Zapojovat osoby, které nejsou registrovanými členy týmu, do principielního řešení zprávy je zakázáno.
Pár rad na závěr
- Početnější týmy mají výhodu - víc hlav víc ví.
- V týmu by mělo být alespoň po jednom člověku, který dokáže logicky myslet.
- Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná. Nevzdávejte hru po dvou hodinách neúspěšného luštění. Jsou známy případy, kdy tým prošel celou trasu, přestože v některé části ztratil několik hodin. Překonejte sami sebe.
- Nápovědy používejte až po pečlivém zvážení situace, rozhodují o vašem umístění.
- Lepší je o všech poznatcích hned psát poznámky než mluvit a nic nedělat.
- Brainstorming - každý chrlí nápady, co by to mohlo být
- Tvoří to skupinky o 1 až 4 znacích … morseovka.
- Je tam něco, co může mít dvě vlastnosti (plus třetí vlastnost je oddělení písmen)… morseovka.
- Je tam určitých objektů zhruba 26 … písmena abecedy.
- Rozličná četnost symbolů … písmena abecedy
- Frekvence písmen odpovídající češtině … transpozice (posunutí v abecedě)
- Pozor na trojské koně (tváří se to jako něco jiného)
- Nic z předchozího … může být grafická šifra — zkus v tom uvidět obrázek / text / morseovku
- Zkus odhadnout výsledek (podle předchozí trasy hry, zajímavých míst kolem,…)
- Pořádně si přečti zadání.
- Rozptyl se, ať přijdeš na jiné myšlenky, zaběhej si v okolí, vyprávěj vtipy.
- NIKDY SE NEVZDÁVEJ!!!
Registrované týmy na 13. 6. 2020:
- Válečníci Vindalooského Impéria
- Pragreal
- Žapky křubky
- Hledáme metro
- Albatros
- Sněžné veverky
- Tým Ohňan
- Rumáci
- Me2di
- Zelenáči
- Kavární introverti
- Koloza
- KVOKARUM
- 4XX + XY
- Tým
- Bubáci
- Lesničky
- 4 z tanku a Psík
- Název týmu
- 112358
- Klubko lam
- Clickaři
- Baleno v ochranné atmosféře
- KaBrňáci
- exTROSKY
- Neřádi
- ČVUCHT
Dejte mi včas vědět o dalším ročníku Leonarda:
(Toto není registrace do hry!)